Jury

Beste Merk op YouTube
Welk merk weet als geen ander hoe hij zich moet laten zien op YouTube? Wie begrijpt de YouTube-community en humor op zijn duimpje? En welk merk krijgt er zoveel duimpjes dat ze regelmatig in Trending belanden?
Beste merk op TikTok
Welk merk-account snapt TikTok als de allerbeste? Wie volgt de TikTok-trends, maar is nog steeds super origineel en relevant? Wie spreekt de taal van TikTok zonder dat het cringy wordt?
Beste Livestream
Bij welke livestream zat iedereen op het puntje van zijn of haar plofstoel of bank? Dit kunnen allerlei livestreams zijn: van Instagram en Facebook tot Twitch.
Beste Community Management
Community management is de sweet spot tussen luisteren naar je community en praten met je community. Welk bedrijf kent zijn community, en staat er middenin? Wie luistert er goed naar hun klant, maar durft ook de bek open trekken op het juiste moment?
Beste Campagne
Wat zijn de beste social activities en promoties via social media dit jaar? Welke campagne heeft nu echt indruk gemaakt? Welke campagne heeft een social hart dat klopt van alle kanten?
Beste Innovatie
sponsored by:
In deze categorie staan de meest vernieuwende cases van het jaar centraal. Wie stond alvast met een been in de toekomst door op de meest innovatieve manier social media in te zetten? Dit kan in elk vorm zijn. Denk aan creatieve stories, filters, apps, livestream, voice of Virtual Reality. Het kan niet innovatief genoeg.
Beste Augmented Reality
sponsored by:
Augmented reality is op allerlei manieren in te zetten; bijzondere stories, absurde lenzen en toffe filters. Maar wie gaf nou een extra (virtuele) laag aan zijn social content door middel van augmented reality? Welk bedrijf gebruikt Augmented Reality op een innovatie en creatieve manier? Denk in deze categorie aan bijzondere stories of bijvoorbeeld aan lenzen en andere virtuele lagen die een extra dimensie geven aan je social post.
Beste Video
In deze categorie zie je de mooiste, creatiefste of branded social video’s van bedrijven. Of dit nu met een spiegelreflex, drone, smartphone, livestream óf animatie gemaakt is: zolang het maar een video is.
Beste Copywriting
Ondanks alle digitale evolutie blijft de waarde van tekst prominent aanwezig. Mooie reclameteksten, spitsvondige epistels of doordachte woordspelingen in video’s of statisch beeld: alles kan. Als de copy de post maar versterkt, of nog beter zelfs: bepaalt.
Beste Positive Impact
sponsored by:
Wanneer de maatschappelijke boodschap zwaarder weegt dan de commerciële boodschap. En dit jaar focust deze categorie op diversiteit en inclusie. Welk bedrijf maakt een duidelijk statement door middel van een post, account, kanaal of campagne en durft het hoofd boven het maaiveld uit te steken? Wie gebruikt haar platform om diversiteit, representatie en inclusie te stimuleren? Deze is voor alle cases die liever maatschappijkritisch zijn, dan bang voor eventuele kritiek.