Vanaf 29 oktober tot en met 2 december 2025 kunnen bedrijven, instanties en overheden hun werk hier inzenden om kans te maken op de meest felbegeerde online prijzen van Nederland. Dit zijn de Business-categorieën van de 12e editie van The Best Social Awards. Alle informatie omtrent het inzenden vind je hier. Vergeet ook de algemene voorwaarden niet door te lezen.
Cases worden beoordeeld door een vakkundige jury
Nominatie zet jouw merk en/of klant op de kaart
Winst toont jullie expertise aan
Inspireer de volgende generatie professionals
Welke agency heeft z’n stinkende best gedaan op de meest creatieve marketing via social media? Wie heeft het neusje van de zalm op het gebied van social content gecreëerd, maakte klanten super content en kan een nominatie al bijna ruiken? Deze categorie draait om bureaus met hun meest succesvolle en originele cases voor klanten.
Welke campagne heeft het afgelopen jaar een indruk achtergelaten waar je u tegen zegt? Welke klopte van alle kanten? Voor deze categorie zoeken we naar originele redactionele concepten die via social media zijn uitgezet, interactieve tools of activaties via social media. Crossmediale campagnes zijn ook welkom, zolang social media een cruciale rol speelde.
Deze categorie wordt gesponsord door Channel Factory, dat creatieve campagnes op het juiste moment, op de juiste plek en bij de juiste doelgroep plaatst voor betere performance.
Welk merk scoorde flink wat punten met een sterk staaltje webcare? Wie ging recht op het doel af als het gaat om ijzersterke community management? En wie sloeg de bal niet mis op het gebied van tone of voice? In deze categorie zoeken we naar bedrijven die hun online community hebben onderhouden met strategische, creatieve en interactieve content, goed crisismanagement, een passende tone of voice en webcare.
Wie had de meest vlotte pen en zette social media het afgelopen jaar op z’n koppie met geniale teksten? Wie staat aan kop als het gaat om copywriting in posts, captions en andere content? Voorbeelden van inzendingen zijn statische posts, Reels, TikToks en community management posts: zolang de copy er maar uit springt.
Een bekend gezicht in een campagne kan voor meer bereik zorgen, maar alleen met de juiste persoon. Welke influencer campagne bracht de boodschap perfect over en was zó creatief dat deze hemels werd ontvangen door het publiek? We zijn voor deze categorie op zoek naar social campagnes en content die onderscheidend waren doordat een influencer effectief werd ingezet.
Welk bedrijf ging met de Olympische Spelen aan de haal nog voordat Femke Bol de finishlijn had bereikt? Welke post over Koningsdag of Prinsjesdag verdient het om gekroond te worden? Welke knaller van een inhaker maakte mensen met een rotsnelheid aan het lachen? Denk aan de grappigste, mooiste, snelste en meest creatieve video’s en posts inhakend op de actualiteit, hypes of vaste feestdagen.
Welk merk was iedereen een stap voor en stond met één been in de toekomst? Wie paste filters, lenzen, apps en AI toe alsof het niets was? Welk bedrijf maakte de grens tussen de werkelijkheid en de online wereld zo goed als onzichtbaar door Augmented Reality en/of Virtual Reality te gebruiken? Oftewel: wat was de beste vernieuwende case van het afgelopen jaar? Het kan gaan om (een reeks) content of een campagne.
Bij welk merk regende het likes en comments? Wie maakte haar community warm met social trends en andere originele content? Welk bedrijf mag in het zonnetje worden gezet en de award voor Beste Merk winnen? Voor deze categorie zoeken we naar bedrijven die social media op de meest creatieve, interactieve en effectieve manier hebben ingezet.
Welk bedrijf stal de show op Instagram en zou daar een staande ovatie voor moeten krijgen? Wie verdient een podiumplek voor creativiteit, originaliteit en interactie? Laten we er geen doekjes om winden: welk merk was het beste op Instagram? De jury zoekt voor deze categorie naar bedrijven die er op Instagram met kop en schouders boven uitstaken met originele, afwisselende content die consistent scoorde en interactie met volgers.
Welk merk snapte Snapchat helemaal? Wie spookte het afgelopen jaar heel wat uit en verraste, inspireerde of vermaakte Snapchatters als geen ander? Wie weet dat het doorplaatsen van content een no-go is en maakte gebruik van creatieve formats die de taal van de community spreken? Voor deze categorie zijn we op zoek naar merken die op een creatieve manier actief waren op Snapchat met interactieve AR-lenzen, geestige stories, eigen series of in het oog springende campagnes.
‘Nothing beats a Jet2holiday…’ behalve bedrijven op TikTok. Welk merk tikte elke trend af? Wie was simpelweg niet meer weg te slaan van je For You Page met de meest creatieve video's? Deze categorie draait om bedrijven die zich op TikTok onderscheidden met originele content en interactie met de community.
Welk bedrijf nailde het iedere keer op YouTube? Shorts, langere video’s, video-advertenties, campagnes of hele series: voor deze categorie zijn we op zoek naar merken die de meest originele, vermakelijke en succesvolle content op YouTube hebben geplaatst.
Wie trok aan de virtuele bel en maakte zich hard voor inclusie en diversiteit? Welk bedrijf zette maatschappelijke kwesties op de online kaart? Met andere woorden: wie maakte het afgelopen jaar positieve en maatschappelijke impact met content op social media?
Welke social pionier van dertig jaar of jonger mag absoluut niet over het hoofd worden gezien? Wie heeft het afgelopen jaar de schouders eronder gezet en creatieve, originele, effectieve of inspirerende content gecreëerd? Wie heeft bewezen hét talent van de social industrie te zijn en krijgt een award in diens handen gedrukt?
Kort, lang, horizontaal of verticaal: video’s komen in alle soorten en maten. Maar welke impactvolle, creatieve of originele video was het afgelopen jaar écht niet te filmen? Welke beelden maakten de pauzeknop overbodig? In deze categorie zoeken we naar de mooiste, beste en slimste video’s van merken die speciaal gemaakt zijn voor social media.
Aan welke online videoserie kon menig streamingdienst een puntje zuigen? Welke zorgde ervoor dat kijkers op het puntje van hun stoel zaten? Puntje bij paaltje: welk bedrijf zette de beste videoserie neer op TikTok, YouTube, Instagram of een ander social platform? Denk aan meerdelige series op social media met een verhaallijn of video’s die op een andere manier op elkaar aansloten.