Jury

De vakkundige jury komt bijeen om de gekwalificeerde cases – die allen moeten voldoen aan de Algemene Voorwaarden – uit de Business-categorieën uitvoerig te beoordelen en bepaalt de nominaties en de winnaars. De jury wordt zo ingedeeld zodat zij niet oordelen/ stemmen op werk waarbij zij of hun bedrijf bij betrokken zijn.

Beste Agency
Welke agency heeft z’n stinkende best gedaan op de meest creatieve socialmediamarketing? Wie heeft het neusje van de zalm op het gebied van social content gecreëerd, maakte haar klanten super content en kan een nominatie al bijna ruiken? Het gaat in deze categorie om agencies en bureaus met hun meest succesvolle en originele cases voor hun klanten.
Iris Graatsma
Iris Graatsma
Content Lead at DEPT
LinkedIn
Isaac Diepenhorst
Isaac Diepenhorst
Manager Team Social & Content at bol
LinkedIn
Scott van der Winden
Scott van der Winden
Social Media Marketeer at HEMA
LinkedIn
Birgit Zuurveld
Birgit Zuurveld
Head of Content at Wavemaker Netherlands
LinkedIn
Beste AR/VR-toepassing
Welk bedrijf maakte de grens tussen de werkelijkheid en de online wereld zo goed als onzichtbaar door Augmented Reality en / of Virtual Reality te gebruiken? Door welke social content waanden mensen zich even in een compleet andere wereld? Denk hierbij aan lenzen en andere virtuele lagen die een extra dimensie geven aan social content.
Lynn Trum
Lynn Trum
Lead Social Media at Nederlandse Loterij
LinkedIn
Remco de Groot
Remco de Groot
Senior Brand Advocacy Director at Dentsu
LinkedIn
Vivian Kowalski
Vivian Kowalski
Executive Creative Director at Somention
LinkedIn
Denise Groen
Denise Groen
Creative Director at Yune
LinkedIn
Beste Campagne
Welke campagne heeft het afgelopen jaar een indruk achtergelaten waar je u tegen zegt? Welke klopte gewoon van alle kanten? Voorbeelden van campagnes zijn een origineel redactioneel concept dat via social media is uitgezet, een interactieve tool of een activatie via social media. Crossmediale campagnes zijn ook welkom, zolang social media een cruciaal element was.
Koen Lourijssen
Koen Lourijssen
Creative Media Consultant at UM
LinkedIn
Luka Cappetti
Luka Cappetti
Content & Partnerships Director at Initiative
LinkedIn
Ismail Loukili
Ismail Loukili
Co-Founder at L3B.AGENCY
LinkedIn
Jaël Gradenwitz
Jaël Gradenwitz
Creative Director at Truus
LinkedIn
Beste Community Management
Welk merk had een sterkere band met z’n volgers dan Memphis Depay om z’n voorhoofd? Wie scoorde flink wat punten met een sterk staaltje webcare? Wie ging recht op het doel af als het gaat om ijzersterke community management? En wie sloeg de bal niet mis op het gebied van tone of voice met de volgers? In deze categorie zoeken we naar bedrijven die hun online community onderhouden met strategische, creatieve en interactieve content, goed crisismanagement, een passende tone of voice en webcare.
Anne Floor van Beem
Anne Floor van Beem
Social Marketeer at Allianz Direct
LinkedIn
Miles Momoh
Miles Momoh
Cultural Strategist at Home
LinkedIn
Jelle Hofman
Jelle Hofman
Freelance Social Media Specialist
LinkedIn
Meraux de Schutter
Meraux de Schutter
Social Strategist & Co-Founder at Monkeys & Bananas
LinkedIn
Beste Copywriting
Wie had de meest vlotte pen en zette social media het afgelopen jaar op z’n koppie met geniale teksten? Wie staat aan kop als het gaat om copywriting in posts, captions en andere content? Voorbeelden van inzendingen zijn statische posts, Reels, TikToks en community management posts: zolang de copy er maar uit springt.
Anne Floor van Beem
Anne Floor van Beem
Social Marketeer at Allianz Direct
LinkedIn
Miles Momoh
Miles Momoh
Cultural Strategist at Home
LinkedIn
Jelle Hofman
Jelle Hofman
Freelance Social Media Specialist
LinkedIn
Meraux de Schutter
Meraux de Schutter
Social Strategist & Co-Founder at Monkeys & Bananas
LinkedIn
Beste Influencer Campagne
Een bekend gezicht in een campagne zorgt voor meer bereik, maar wél alleen met de juiste persoon. Welke influencer campagne bracht de boodschap perfect over en was zó creatief dat deze hemels werd ontvangen door het publiek? De jury zoekt naar social campagnes en content die onderscheidend waren door een influencer effectief in te zetten.
Arjan van de Steeg
Arjan van de Steeg
Founder at First, Influencer Marketing Bureau
LinkedIn
Anne van Luin
Anne van Luin
Associate Account Director, EMEA at Monks
LinkedIn
Tess Scholten
Tess Scholten
Founder at For You Agency
LinkedIn
Martijn de Kemp
Martijn de Kemp
Founder at Storyboard, Strategic Influencer Agency
LinkedIn
Beste Inhaker
Welk bedrijf ging met de Olympische Spelen aan de haal nog voordat Femke Bol de finishlijn had bereikt? Welke post over Koningsdag of Prinsjesdag verdient het om gekroond te worden? Welke knaller van een inhaker maakte mensen met een rotsnelheid aan het lachen? Denk aan de grappigste, mooiste, snelste en meest creatieve video’s en posts inhakend op de actualiteit, hypes of vaste feestdagen.
Anne Floor van Beem
Anne Floor van Beem
Social Marketeer at Allianz Direct
LinkedIn
Miles Momoh
Miles Momoh
Cultural Strategist at Home
LinkedIn
Jelle Hofman
Jelle Hofman
Freelance Social Media Specialist
LinkedIn
Meraux de Schutter
Meraux de Schutter
Social Strategist & Co-Founder at Monkeys & Bananas
LinkedIn
Beste Innovatie
Welk merk was iedereen een stap voor en stond met één been in de toekomst? Wie paste filters, lenzen, apps en AI toe alsof het niets was? Oftewel: wat was de beste vernieuwende case van het afgelopen jaar? Het kan gaan om een (reeks) content of een campagne.
Lynn Trum
Lynn Trum
Lead Social Media at Nederlandse Loterij
LinkedIn
Remco de Groot
Remco de Groot
Senior Brand Advocacy Director at Dentsu
LinkedIn
Vivian Kowalski
Vivian Kowalski
Executive Creative Director at Somention
LinkedIn
Denise Groen
Denise Groen
Creative Director at Yune
LinkedIn
Beste Merk
Bij welk bedrijf regende het likes en comments op alle kanalen? Wie had op meerdere platformen haar community en alle social trends volledig in de vingers? Oftewel: welk merk speelde heel social media uit en had de beste social game merkbreed? Voor deze categorie zoeken we naar bedrijven die actief waren op meerdere social kanalen met creatieve, interactieve en effectieve content.
Koen Lourijssen
Koen Lourijssen
Creative Media Consultant at UM
LinkedIn
Luka Cappetti
Luka Cappetti
Content & Partnerships Director at Initiative
LinkedIn
Ismail Loukili
Ismail Loukili
Co-Founder at L3B.AGENCY
LinkedIn
Jaël Gradenwitz
Jaël Gradenwitz
Creative Director at Truus
LinkedIn
Beste Merk op Instagram
Welk bedrijf stal de show op Instagram en zou daar een staande ovatie voor moeten krijgen? Wie verdient een podiumplek als het gaat om creativiteit, originaliteit en interactie? Laten we er geen doekjes om winden: welk merk was het beste op Instagram? De jury zoekt voor deze categorie naar bedrijven die er op Instagram met kop en schouders bovenuit steken met originele, afwisselende content die consistent scoort en interactie met volgers.
Arjan van de Steeg
Arjan van de Steeg
Founder at First, Influencer Marketing Bureau
LinkedIn
Anne van Luin
Anne van Luin
Associate Account Director, EMEA at Monks
LinkedIn
Tess Scholten
Tess Scholten
Founder at For You Agency
LinkedIn
Martijn de Kemp
Martijn de Kemp
Founder at Storyboard, Strategic Influencer Agency
LinkedIn
Beste Merk op TikTok
Welk bedrijf tikte elke TikTok-trend af en heeft daarmee een hoop aurapunten verdiend? Wie was simpelweg niet meer van je For You Page weg te slaan en blonk uit met creatieve video’s? Deze categorie draait om merken die zich op TikTok onderscheiden met originele content en interactie met de community.
Arjan van de Steeg
Arjan van de Steeg
Founder at First, Influencer Marketing Bureau
LinkedIn
Anne van Luin
Anne van Luin
Associate Account Director, EMEA at Monks
LinkedIn
Tess Scholten
Tess Scholten
Founder at For You Agency
LinkedIn
Martijn de Kemp
Martijn de Kemp
Founder at Storyboard, Strategic Influencer Agency
LinkedIn
Beste Merk op Youtube
sponsored by:
Welk bedrijf nailde het iedere keer op het gebied van YouTube? Wiens kanaal stond bol van de originele en vermakelijke video’s? Voor welk merk drukten mensen massaal op de abonneerknop? Shorts, langere video’s, geweldige video-advertenties of hele series: voor deze categorie zijn we op zoek naar bedrijven die de beste creatieve content op YouTube plaatsen.
Julie-Renée Sonneveld
Julie-Renée Sonneveld
Digital Strategist at Banijay Benelux
LinkedIn
Wikash Tahloe
Wikash Tahloe
YouTube Lead, Paid Social at Google
LinkedIn
Lars Reimink
Lars Reimink
Lead Social & Partner at team5pm
LinkedIn
Susan Van Haren
Susan Van Haren
Manager Editorial & Publishing at RTL / Videoland
LinkedIn
Beste Nieuwkomer
Jong geleerd, jong gedaan. Welk nieuw bedrijf of merk van minder dan twee jaar oud is nu al booming op social media? Wie heeft al meerdere keren in korte tijd behoorlijk verrast als het om social content gaat? Het gaat in deze categorie om jonge agencies en bureaus met hun meest succesvolle en originele cases voor hun klanten en om nieuwe bedrijven die succesvolle content hebben gepubliceerd op social media.
Iris Graatsma
Iris Graatsma
Content Lead at DEPT
LinkedIn
Isaac Diepenhorst
Isaac Diepenhorst
Manager Team Social & Content at bol
LinkedIn
Scott van der Winden
Scott van der Winden
Social Media Marketeer at HEMA
LinkedIn
Birgit Zuurveld
Birgit Zuurveld
Head of Content at Wavemaker Netherlands
LinkedIn
Beste Positive Impact
Wie trok aan de virtuele bel en maakte zich hard voor inclusie en diversiteit? Welk bedrijf zette maatschappelijke kwesties op de online kaart? Met andere woorden: wie maakte het afgelopen jaar positieve en maatschappelijke impact met content via social media?
Marije Andela
Marije Andela
Head of Online and Social at NPO
LinkedIn
Patrick van Haperen
Patrick van Haperen
Freelance Creative Director
LinkedIn
Maartje Weijers
Maartje Weijers
Co-Founder at Table For Ten | Brand Activations
LinkedIn
Zaid El Ouardani
Zaid El Ouardani
Founder at OnSocial
LinkedIn
Beste Talent
sponsored by:
Welke social pionier van dertig jaar of jonger mag absoluut niet over het hoofd worden gezien? Wie heeft het afgelopen jaar met creatieve, originele, effectieve of inspirerende content bewezen hét talent van de social industrie te zijn?
Marije Andela
Marije Andela
Head of Online and Social at NPO
LinkedIn
Patrick van Haperen
Patrick van Haperen
Freelance Creative Director
LinkedIn
Maartje Weijers
Maartje Weijers
Co-Founder at Table For Ten | Brand Activations
LinkedIn
Zaid El Ouardani
Zaid El Ouardani
Founder at OnSocial
LinkedIn
Beste Video
Kort, lang, horizontaal of verticaal: video’s komen in alle soorten en maten. Maar welke impactvolle, creatieve of originele video was het afgelopen jaar écht niet te filmen? Welke beelden maakten de pauzeknop overbodig? In deze categorie zoeken we naar de mooiste, beste en slimste merkvideo’s die speciaal gemaakt zijn voor social media.
Julie-Renée Sonneveld
Julie-Renée Sonneveld
Digital Strategist at Banijay Benelux
LinkedIn
Wikash Tahloe
Wikash Tahloe
YouTube Lead, Paid Social at Google
LinkedIn
Lars Reimink
Lars Reimink
Lead Social & Partner at team5pm
LinkedIn
Susan Van Haren
Susan Van Haren
Manager Editorial & Publishing at RTL / Videoland
LinkedIn
Beste Videoserie
Aan welke online videoserie kon menig streamingdienst een puntje zuigen? Welke zorgde ervoor dat kijkers op het puntje van hun stoel zaten? Puntje bij paaltje: welk bedrijf zette de beste videoserie op TikTok, YouTube of een ander social platform neer? Denk aan meerdelig(e) social media series met een verhaallijn of video’s die op een andere manier op elkaar aansluiten.
Julie-Renée Sonneveld
Julie-Renée Sonneveld
Digital Strategist at Banijay Benelux
LinkedIn
Wikash Tahloe
Wikash Tahloe
YouTube Lead, Paid Social at Google
LinkedIn
Lars Reimink
Lars Reimink
Lead Social & Partner at team5pm
LinkedIn
Susan Van Haren
Susan Van Haren
Manager Editorial & Publishing at RTL / Videoland
LinkedIn
Naar inzenden