Business Categorieën

Dit zijn de Business-categorieën van de 11e editie van The Best Social Awards. Bedrijven, overheden en instanties kunnen vanaf nu hun beste werk inzenden. In de algemene voorwaarden en in dit document vind je alle informatie die je nodig hebt om in te zenden.

 

 

Beste Agency

Welke agency heeft z’n stinkende best gedaan op de meest creatieve socialmediamarketing? Wie heeft het neusje van de zalm op het gebied van social content gecreëerd, maakte haar klanten super content en kan een nominatie al bijna ruiken? Het gaat in deze categorie om agencies en bureaus met hun meest succesvolle en originele cases voor hun klanten.

Beste AR/VR-toepassing

Welk bedrijf maakte de grens tussen de werkelijkheid en de online wereld zo goed als onzichtbaar door Augmented Reality en / of Virtual Reality te gebruiken? Door welke social content waanden mensen zich even in een compleet andere wereld? Denk hierbij aan lenzen en andere virtuele lagen die een extra dimensie geven aan social content.

Beste Campagne

Welke campagne heeft het afgelopen jaar een indruk achtergelaten waar je u tegen zegt? Welke klopte gewoon van alle kanten? Voorbeelden van campagnes zijn een origineel redactioneel concept dat via social media is uitgezet, een interactieve tool of een activatie via social media. Crossmediale campagnes zijn ook welkom, zolang social media een cruciaal element was.

Beste Community Management

Welk merk had een sterkere band met z’n volgers dan Memphis Depay om z’n voorhoofd? Wie scoorde flink wat punten met een sterk staaltje webcare? Wie ging recht op het doel af als het gaat om ijzersterke community management? En wie sloeg de bal niet mis op het gebied van tone of voice met de volgers? In deze categorie zoeken we naar bedrijven die hun online community onderhouden met strategische, creatieve en interactieve content, goed crisismanagement, een passende tone of voice en webcare.

Beste Copywriting

Wie had de meest vlotte pen en zette social media het afgelopen jaar op z’n koppie met geniale teksten? Wie staat aan kop als het gaat om copywriting in posts, captions en andere content? Voorbeelden van inzendingen zijn statische posts, Reels, TikToks en community management posts: zolang de copy er maar uit springt.

Beste Influencer Campagne

Een bekend gezicht in een campagne zorgt voor meer bereik, maar wél alleen met de juiste persoon. Welke influencer campagne bracht de boodschap perfect over en was zó creatief dat deze hemels werd ontvangen door het publiek? De jury zoekt naar social campagnes en content die onderscheidend waren door een influencer effectief in te zetten.

Beste Inhaker

Welk bedrijf ging met de Olympische Spelen aan de haal nog voordat Femke Bol de finishlijn had bereikt? Welke post over Koningsdag of Prinsjesdag verdient het om gekroond te worden? Welke knaller van een inhaker maakte mensen met een rotsnelheid aan het lachen? Denk aan de grappigste, mooiste, snelste en meest creatieve video’s en posts inhakend op de actualiteit, hypes of vaste feestdagen.

Beste Innovatie

Welk merk was iedereen een stap voor en stond met één been in de toekomst? Wie paste filters, lenzen, apps en AI toe alsof het niets was? Oftewel: wat was de beste vernieuwende case van het afgelopen jaar? Het kan gaan om een (reeks) content of een campagne.

Beste Merk

Bij welk bedrijf regende het likes en comments op alle kanalen? Wie had op meerdere platformen haar community en alle social trends volledig in de vingers? Oftewel: welk merk speelde heel social media uit en had de beste social game merkbreed? Voor deze categorie zoeken we naar bedrijven die actief waren op meerdere social kanalen met creatieve, interactieve en effectieve content.

Beste Merk op Instagram

Welk bedrijf stal de show op Instagram en zou daar een staande ovatie voor moeten krijgen? Wie verdient een podiumplek als het gaat om creativiteit, originaliteit en interactie? Laten we er geen doekjes om winden: welk merk was het beste op Instagram? De jury zoekt voor deze categorie naar bedrijven die er op Instagram met kop en schouders bovenuit steken met originele, afwisselende content die consistent scoort en interactie met volgers.

Beste Merk op TikTok

Welk bedrijf tikte elke TikTok-trend af en heeft daarmee een hoop aurapunten verdiend? Wie was simpelweg niet meer van je For You Page weg te slaan en blonk uit met creatieve video’s? Deze categorie draait om merken die zich op TikTok onderscheiden met originele content en interactie met de community.

Beste Merk op YouTube

Welk bedrijf nailde het iedere keer op het gebied van YouTube? Wiens kanaal stond bol van de originele en vermakelijke video’s? Voor welk merk drukten mensen massaal op de abonneerknop? Shorts, langere video’s, geweldige video-advertenties of hele series: voor deze categorie zijn we op zoek naar bedrijven die de beste creatieve content op YouTube plaatsen.

This category is sponsored by YouTube.

Beste Nieuwkomer

Jong geleerd, jong gedaan. Welk nieuw bedrijf of merk van minder dan twee jaar oud is nu al booming op social media? Wie heeft al meerdere keren in korte tijd behoorlijk verrast als het om social content gaat? Het gaat in deze categorie om jonge agencies en bureaus met hun meest succesvolle en originele cases voor hun klanten en om nieuwe bedrijven die succesvolle content hebben gepubliceerd op social media.

Bedrijven komen in aanmerking voor de categorie Beste Nieuwkomer als ze aan minimaal één van de volgende voorwaarden voldoen: het bedrijf was inactief en werd in de afgelopen jaar geleden officieel gelanceerd of opnieuw gelanceerd; het bedrijf heeft de afgelopen twee jaar een aanzienlijke metamorfose of herlancering ondergaan, met een duidelijke focus op social media; het bedrijf is in de afgelopen twee jaar opgericht.

Beste Positive Impact

Wie trok aan de virtuele bel en maakte zich hard voor inclusie en diversiteit? Welk bedrijf zette maatschappelijke kwesties op de online kaart? Met andere woorden: wie maakte het afgelopen jaar positieve en maatschappelijke impact met content via social media?

Beste Talent

Welke social pionier van dertig jaar of jonger mag absoluut niet over het hoofd worden gezien? Wie heeft het afgelopen jaar met creatieve, originele, effectieve of inspirerende content bewezen hét talent van de social industrie te zijn?

This category is sponsored by Somention.

Beste Video

Kort, lang, horizontaal of verticaal: video’s komen in alle soorten en maten. Maar welke impactvolle, creatieve of originele video was het afgelopen jaar écht niet te filmen? Welke beelden maakten de pauzeknop overbodig? In deze categorie zoeken we naar de mooiste, beste en slimste merkvideo’s die speciaal gemaakt zijn voor social media.

Beste Videoserie

Aan welke online videoserie kon menig streamingdienst een puntje zuigen? Welke zorgde ervoor dat kijkers op het puntje van hun stoel zaten? Puntje bij paaltje: welk bedrijf zette de beste videoserie op TikTok, YouTube of een ander social platform neer? Denk aan meerdelig(e) social media series met een verhaallijn of video’s die op een andere manier op elkaar aansluiten.

Naar inzenden