2014 – Alle categorieën
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Inhaken blijft een kunst en het is lang niet altijd een garantie voor succes. Welke inhakers van bedrijven waren wél een schot in de roos? Denk aan de grappigste, mooiste, snelste en meest creatieve inhakers op de actualiteit, hypes of vaste feestdagen.
Hi haakte briljant in op de troonwisseling in Nederland.
Er valt genoeg te lachen op social media en dat is precies waar deze categorie over gaat.
Stagiair Rosie sleepte wel lekker de prijs binnen in deze categorie.
Wat is het mooiste op social media en dan in letterlijke zin. Wie is er de master in Photoshop of heeft alle knoppen van Lightroom duidelijk onder de knie. Dé categorie waar alles wat te maken heeft met statisch design, fotografie en art direction een kans maakt. Het gaat hier dus niet zo zeer om de inhoud, maar juist om hoe het eruit ziet.
Dit prachtige design van WNF maakte indruk en liet de boodschap duidelijk overkomen.
Wie wist er op social media te verrassen met een echt creatieve post?
De Social Club speelde met de lay-out van Twitter om deze grappige post te krijgen.
Hier beoordelen we de beste teksten op social media van bedrijven. De mooiste reclameteksten, spitsvondige epistels of doordachte woordgrappen. Tekst mag in elke vorm gepubliceerd zijn, dus zowel in video’s als statisch beeld maar de copy moet duidelijk de kracht van de post versterken of zelfs bepalen.
Een simpele woordgrap leverde Transavia deze award op.
Social Media is natuurlijk bij uitstek de plek om interactie aan te gaan. Wie wist er het hoogst te scoren met een interactieve post.
Campina vroeg haar volgers via Facebook om een naam te kiezen voor het kalfje. Mensen reageerden massaal en zo werd de naam ‘Bontje’ gekozen.
Meer infoWebcare vindt inmiddels ook plaats via social media. Welk bedrijf gaf de beste reactie aan haar klant of consument?
KLM krijgt een vraag op Facebook compleet geschreven in straattaal. En laat dat nou net een taal zijn die KLM vloeiend spreekt.
Meer infoWelk internationaal merk scoorde hoge ogen op social media met een bijzonder sterke post?
Trijntje vergat de kracht van social media en plaatste deze goedbedoelde post. Ze zou voor elke like één euro overmaken. Maar daar ging social media mee aan de haal. Gevolg? Ruim 240.000 likes. Uiteindelijk reageerde ze met dat ze een groot bedrag over zou maken maar dat 2 ton toch net iets teveel was.