2018 – Audience categorieën

Beste bericht van de politie

De lange arm der wet tweet en post er vrolijk op los!
Welk bericht van afgelopen jaar verdient een klopje op de schouder?

kom bij de politie
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze corrigerende tik van de politie kwam Gerrit-Jan niet meer te boven.

Meer info
kom bij de politie
enschede
2018 – Audience categorieën - screenshot

Stoere jongen plaatst zichzelf op social media terwijl hij op de motorkap van een politieauto zit. Dus gooit de politie er een sterk staaltje Photoshop overeen, en het resultaat mag er zijn.

Meer info
enschede
hoefkade
2018 – Audience categorieën - screenshot

De Sinterklaasgedachte zit er goed in op dit politiebureau. Dus mogen de gevangenen hun stoute schoenen zetten. En dat zie je zeker niet iedere dag op social media.

Meer info
hoefkade
lelystad
2018 – Audience categorieën - screenshot

Sportief bericht nadat de politie zelf een verkeersongeval heeft veroorzaakt. Met de hand in eigen boezem en een beetje zelfspot kunnen ze er uiteindelijk om lachen, omdat iedere betrokkene verder ongedeerd is.

Meer info
lelystad
rotterdam
2018 – Audience categorieën - screenshot

Campagne met André van Duin om zogeheten babbeltrucs bij senioren tegen te gaan. Serieuze boodschap die effectief overkomt op een luchtige manier.

Meer info
rotterdam
charlois
2018 – Audience categorieën - screenshot

Dit politiekorps geeft een inkijkje in de meldingen die ze binnenkrijgen op een avond. Een gevalletje prioriteiten stellen voor gevorderden.

Meer info
charlois
Beste bericht van de buurman

Hier zoeken we het leukste of mooiste bericht op social media van een individu,
die in principe jouw buurman of buurvrouw zou kunnen zijn.
Wie volgt Islam Siraji op met het lievelingsbericht van het jaar?

Colin van der Zanden
2018 – Audience categorieën - screenshot

Colin is een echte Feyenoord-fan, maar na het drama omtrent Ajacied Nouri wil hij graag zijn emotionele boodschap de wereld insturen.

Meer info
Colin van der Zanden
Pippi Zeurkous
2018 – Audience categorieën - screenshot

Viral gaan met een tweet over je broodrooster, chapeau. We willen graag een toast uitbrengen op deze herkenbare uitspatting.

Meer info
Pippi Zeurkous
Jasper van Rijn
2018 – Audience categorieën - screenshot

De vader van Jasper veroorzaakte met zijn trotse en ontroerende bericht een warme golf van emoties op social media.

Meer info
Jasper van Rijn
Trevor Fitzright
2018 – Audience categorieën - screenshot

Trevor druist in tegen de ‘regels’ van zijn buurtapp. Waarschijnlijk vindt letterlijk iedereen dit leuk, behalve zijn buurtbewoners. Over.

Meer info
Trevor Fitzright
Sam Dooby
2018 – Audience categorieën - screenshot

Sam beschikt over humor, zelfspot en toevallig een Marokkaanse afkomst, wat hem inspireerde om dit pretpakket op Facebook te delen.

Meer info
Sam Dooby
Elza van Veldhoven-Rasser
2018 – Audience categorieën - screenshot

Elza deelt op de Facebookpagina van Transavia hoe het leven van haar man werd gered, dankzij de crew aan boord. Met eeuwige dankbaarheid en viraliteit als gevolg.

Meer info
Elza van Veldhoven-Rasser
Daan Scherpenzeel
2018 – Audience categorieën - screenshot

Daan raakt met zijn open sollicitatie de juiste snaar en bereikt duizenden mensen op LinkedIn. Lekker gewerkt hoor.

Meer info
Daan Scherpenzeel
Beste Reactie

De meest grappige, gevatte, spitsvondige, verrassende,
creatieve reacties van personen op social media.

Sanne Gruijs
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze burn van Sanne ziet er nog pijnlijker uit dan die Efteling-tattoo.

Meer info
Sanne Gruijs
Victor Hopman
2018 – Audience categorieën - screenshot

Je hebt mensen die geen fan zijn van Senseo, en je hebt Victor. En je hebt vele koffieliefhebbers die zich lachend aansluiten bij deze rake reactie.

Meer info
Victor Hopman
Wouter Klaassen
2018 – Audience categorieën - screenshot

Wanneer de comment meer wordt geliket dan het bericht zelf, dan heb je een vette grap gescoord.

Meer info
Wouter Klaassen
Sten Stenders
2018 – Audience categorieën - screenshot

Sten is heeft zijn lolbroek aan en kan deze comment over Drake dan ook niet laten. Tot groot vermaak van de rest op Facebook.

Sten Stenders
Gerrit Hiemstra
2018 – Audience categorieën - screenshot

De kilmaatfittie tussen Thierry Baudet en Gerrit Hiemstra was een verhitte strijd. Dit weerwoord van de weerman werd met gejuich ontvangen.

Meer info
Gerrit Hiemstra
Étiënne Claessen
2018 – Audience categorieën - screenshot

Étiënne is de leukste thuis en verdient minstens een bosje bloemen voor deze reactie.

Étiënne Claessen
Christina Noordegraaf
2018 – Audience categorieën - screenshot

Rico Verhoeven wordt geïnterviewd over een aankomende wedstrijd, maar de 76-jarige Christina wint alvast in de comments.

Meer info
Christina Noordegraaf
Casper Loderus
2018 – Audience categorieën - screenshot

Casper lokt Ziggo uit, krijgt de gewenste voorzet terug en kopt hem zelf weer in. Lekker getrollt, pik.

Meer info
Casper Loderus
Beste Personality

De strijd is aan. De traditionele BN’er neemt het op tegen de
nieuwe generatie bekendheden. Welke personality was het
afgelopen jaar de meest originele verschijning om te volgen op social?

CHANTAL JANZEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Chantal Janzen laat op social zien dat ze veel meer is dan een presentatrice en actrice. Ze deelt herkenbare foto’s en tweets uit haar leven als moeder met veel zelfspot en humor.

Meer info
CHANTAL JANZEN
FAMKE LOUISE
2018 – Audience categorieën - screenshot

Je kon afgelopen jaar niet om Famke Louise heen. Ze is op haar monnie, vroomt met haar nummers de trending hitlijsten in en is inmiddels een van de meest spraakmakende online personalities.

Meer info
FAMKE LOUISE
FREEK VONK
2018 – Audience categorieën - screenshot

Het enthousiasme van bioloog en televisiepresentator Freek Vonk zie je terug op zijn social kanalen. Hij is niet bang om in te haken op actualiteit en laat met liefde zijn haaienbeet zien.

Meer info
FREEK VONK
NIENKE PLAS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Van haha-logs tot shitty diary: Nienke Plas is van alle markten thuis. Ze is op Instagram live cupido voor haar volgers en heeft vlijmscherpe humor in haar vlogs.

Meer info
NIENKE PLAS
NIKKIETUTORIALS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze beautyvlogger is andere koek. Ze verovert de wereld met haar uiteenlopende make-up tutorials en heeft o.a. Kim Kardashian als fan.

Meer info
NIKKIETUTORIALS
RUBA ZAI
2018 – Audience categorieën - screenshot

Ruba Zai inspireert via haar social media veel jonge meiden. Ze is wereldwijd een rolmodel, stond onlangs op de cover van Cosmopolitain en was o.a. het gezicht van Dolce & Gabbana.

Meer info
RUBA ZAI
TIM HOFMAN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Tim Hofman kun je de bruggenbouwer tussen traditionele en nieuwe media noemen. Een oprechte social personality die met al zijn kanalen, initiatieven en originaliteit blijft verrassen.

Meer info
TIM HOFMAN
YARA MICHELS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Yara Michels ging dankzij de kracht van social van blogger naar eindredacteur van LINDA.meiden. In haar YouTube video’s blinkt ze uit in girlboss onderwerpen, fashion en lifestyle.

Meer info
YARA MICHELS
Beste Politicus

Welke politicus wint terrein op social media door zichtbaarheid,
originaliteit en creativiteit? Wie verdient jouw stem in de digitale democratie?

ALEXANDER PECHTOLD
2018 – Audience categorieën - screenshot

Alexander Pechtold straalt sympathie uit op zijn social kanalen. Hij antwoordt regelmatig adrem op zijn volgers en reageert met zijn Twitteracount ook graag op de actualiteit, met een gezonde dosis humor.

Meer info
ALEXANDER PECHTOLD
JESSE KLAVER
2018 – Audience categorieën - screenshot

Jesse Klaver toont zijn brutale én persoonlijke kant op social media. Tijdens campagnes heeft hij een rond verhaal en over het scorende beleid is duidelijik nagedacht.

Meer info
JESSE KLAVER
KLAAS DIJKHOFF
2018 – Audience categorieën - screenshot

Klaas Dijkhoff laat zijn gevoel voor humor zien, gebruikt GIF-jes en strooit emoji’s. Maar hij weet ook verbinding te leggen tussen verschillende standpunten. Kortom, hij weet hoe hij een online podium moet betreden.

Meer info
KLAAS DIJKHOFF
LODEWIJK ASSCHER
2018 – Audience categorieën - screenshot

Lodewijk Asscher laat op Twitter zijn mening naar voren komen en gaat geen discussie uit de weg. Daarnaast laat hij met slimme edits voor social zien dat hij het medium begrijpt.

Meer info
LODEWIJK ASSCHER
PETER KWINT
2018 – Audience categorieën - screenshot

Peter Kwint is een talent met een grote mond waarmee hij regelmatig scherp uit de hoek komt. Zijn content is een goede mix tussen persoonlijk en politiek.

Meer info
PETER KWINT
Beste Instagrammer

Instagram gaat dieper dan alleen maar wat mooie plaatjes en fijne filters.
Wie is de meest toonaangevende Instagrammer van afgelopen jaar?

AKABLOCK
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze artiest en producer maakt naast muziek ook een waar digitaal kunstwerk van zijn Instagramfeed.

Meer info
AKABLOCK
BOBSIZOO
2018 – Audience categorieën - screenshot

Na het scrollen door de foto’s van de 18-jarige Bob Sizoo heb je het gevoel naar een prachtig fotomuseum te zijn geweest.

Meer info
BOBSIZOO
CHRISTIANMPAMO
2018 – Audience categorieën - screenshot

Een modeblogger die met zijn stijl online inspireert. Naast zijn outfit is ook zijn feed on fleek.

Meer info
CHRISTIANMPAMO
CYARINE
2018 – Audience categorieën - screenshot

Laura Brouwers laat met haar account @cyarine zien dat heel de wereld fan is van haar talentvolle illustraties.

Meer info
CYARINE
FETCHING_TIGERSS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Annegien fotografeert speciaal voor Instagram en heeft een enorme fanbase opgebouwd met haar creatieve content, die ze met haar mobieltje maakt.

Meer info
FETCHING_TIGERSS
ISTEEF
2018 – Audience categorieën - screenshot

Creatief met bananen. Het account van @isteef laat zien dat het fruitstuk niet alleen krom en geel is. Een talent om tros op te zijn.

Meer info
ISTEEF
RUU_DA
2018 – Audience categorieën - screenshot

Op dit account zie je het nonchalante straatbeeld van Amsterdam door de lens van Instagramfotograaf Ruud Splinter.

Meer info
RUU_DA
WAAROMVLOGGERSJANKEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Waarom Vloggers Janken is een online archief vol tranen van Nederlandse YouTubers en vloggers.

Meer info
WAAROMVLOGGERSJANKEN
Beste Youtuber

Move over TV! Wie domineert momenteel
YouTube met de creatiefste, originele video’s én strategie?

DE HUISMUTS
2018 – Audience categorieën - screenshot

De Huismuts deelt in wekelijkse vlogs verschillende onderwerpen als nieuwbakken mama, interieur addict en bride to be. In de video’s spelen o.a. haar liefde Willem, baby Pip en hond Dibbes een hoofdrol.

Meer info
DE HUISMUTS
DIT GEBEURT ER ALS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Op het YouTube kanaal Dit gebeurt er als neemt Marije je mee in allerlei vraagstukken. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een week lang volgens de schijf van vijf eet? Of als je een week lang op aanbiedingen moet leven?

Meer info
DIT GEBEURT ER ALS
DYLAN HAEGENS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Dylan Haegens en zijn team maken uiteenlopende video’s met de bekende succesformule de ‘top 10 van’. En er lijkt geen maat te staan op zijn populariteit.

Meer info
DYLAN HAEGENS
QUINSDING
2018 – Audience categorieën - screenshot

Het YouTube kanaal van Quinsding is gevuld met herkenbare situaties: comedy sketches, samenwerkingen met andere YouTubers, maar vooral veel vrolijkheid.

Meer info
QUINSDING
SHANE KLUIVERT
2018 – Audience categorieën - screenshot

Shane Kluivert is een ster op social media. In zijn vlogs kookt hij de sterren van de hemel en geeft je stiekem ook wat levenslessen mee.

Meer info
SHANE KLUIVERT
STUKTV
2018 – Audience categorieën - screenshot

Kids zitten steevast voor de online buis voor StukTV. In dit op zichzelfstaande TV programma dagen de jongens zich elke dag weer uit met originele virale opdrachten.

Meer info
STUKTV
2018 – Audience categorieën - screenshot

VAELTAX heeft een passie voor film en avontuur. En dat zie je terug op zijn kanaal. Van spannende overnachtingen op verlaten locaties tot overleven zonder geld.

Meer info
VAELTAX
SUPERGAANDE
2018 – Audience categorieën - screenshot

Supergaande zorgt met hun interviews op straat voor hilarische internetfragmenten. Presentatoren Nesim en Qucee zijn een gouden duo en deinsen nergens voor terug.

Meer info
SUPERGAANDE
Beste Youtubeserie

Welke serie binge jij op YouTube? Deze genomineerden
hebben allen een doordacht kanaal met een originele serie.

#BOOS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Ben je #BOOS? Pluk de broer van Roos. Want Tim Hofman haalt in zijn populaire YouTubeserie alles uit de kast, inclusief confetti, om iedereens problemen te fixen.

Meer info
#BOOS
ADVIEZEN VAN LIZE
2018 – Audience categorieën - screenshot

Lize geeft advies over de meest uiteenlopende problemen of ergernissen. Dit doet de creabea op geheel eigenzinnige manier en iedere aflevering is een grappige blik in haar schaamteloze en creatieve fantasie.

Meer info
ADVIEZEN VAN LIZE
BETER GA JE BEGINNEN TE GAAN BEGRIJPEN DE GRONDWET
2018 – Audience categorieën - screenshot

In principe zijn het informatieve video’s, maar de bekende Rundfunk boys brengen het met zó veel originaliteit en unieke tone of voice. Dat maakt het een feestje om dit te kijken en dus te leren.

Meer info
BETER GA JE BEGINNEN TE GAAN BEGRIJPEN DE GRONDWET
HET JACHTSEIZOEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

BN’ers en influencers op de vlucht voor de boys van StukTV. Het is één van de spannendste succesformulers met miljoenen views in de gevestigde orde op YouTube.

Meer info
HET JACHTSEIZOEN
KOKEN MET SHANE
2018 – Audience categorieën - screenshot

10 jaar oud en we kunnen al niet om Shane heen. De jongste Kluivert heeft naast voetbaltalent ook kookskills en zijn video’s zijn om op te eten.

Meer info
KOKEN MET SHANE
MENSTRUATIECHALLENGE
2018 – Audience categorieën - screenshot

Mannen aan de apparatuur om de fysieke omgemakken van ongesteldheid te ondergaan: voor de camera. Een bloedfanatieke en hilarische challenge.

Meer info
MENSTRUATIECHALLENGE
BESTE TWITTERAAR

Welk karakter was dit jaar de meest creatieve en
bijzondere Twitteraar met 280 tekens?

BAS TOEMEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Een plezierig persoon, die tweet wat hij denkt en dat is negen van de tien keer grappig of herkenbaar. Twitter is zijn uitlaatklep en dat uit zich in fijne zelfspot en gifjes.

Meer info
BAS TOEMEN
BOSWACHTER TIM
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze populaire boswachter en vader stuurt zijn duizenden volgers het bos in, met humor, passie en prachtige plaatjes.

Meer info
BOSWACHTER TIM
BRUUN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Bruun is de huidige koning van de woordgrappen op Twitter. En zijn hoge productie legt de woordhumorist geen windeieren. Schiet met hagel, maar de meerderheid is hartstikke raak.

Meer info
BRUUN
DAAN JONGEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Online projectiel met creatieve teksten humor. Voor Daan is Twitter een speeltuin en zijn attributen zijn woordgrappen, gifjes en trending topics.

Meer info
DAAN JONGEN
KASPER SOETERS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Leraar die met zijn lengte en Twitteraccount tot hoge hoogtes stijgt. En regelmatig het grappigste kind van de klas lijkt.

Meer info
KASPER SOETERS
LIANNE MARIJE
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze schone schrijfster zit vooral niet op Twitter om zichzelf té serieus te nemen. En dat resulteert in tweets die vaak balanceren tussen hilariteit en herkenbaarheid.

Meer info
LIANNE MARIJE
TIM CALIS
2018 – Audience categorieën - screenshot

Goedgebekte Tweep die uitblinkt in gevatte humor, maar ook zijn mening vaak vlijmscherp weet te formuleren. Er zijn veel goede redenen om Tim te volgen

Meer info
TIM CALIS
BESTE MUSER

Meet the new creators! Welke muser is de ster van
Musical.ly en maakt het meest creatief
gebruik van de special effects van de app?

@IITSMEKEAFI
2018 – Audience categorieën - screenshot

Deze slay king deinst niet terug voor zelfspot. Hij maakt creatieve video’s waarbij je niet weet waar je moet kijken.

Meer info
@IITSMEKEAFI
@ISASMIDX
2018 – Audience categorieën - screenshot

Slowmotion hairflips en zichzelf dupliceren: niets is te gek in de video’s van muser Isa.

Meer info
@ISASMIDX
@OFFICIALSAARX
2018 – Audience categorieën - screenshot

Sara kent geen schaamte en maakt video’s die op zichzelf creatieve miniclips zijn.

Meer info
@OFFICIALSAARX
@QUINTEN___
2018 – Audience categorieën - screenshot

Quinten rockt in het maken van komische playback gesprekken met een expressieve mimiek.

Meer info
@QUINTEN___
@SHALISAVANDERLAAN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Naast dat ze zangeres is, zet Shalisa haar dagelijks leven om in originele video’s.

Meer info
@SHALISAVANDERLAAN
BESTE DIER

In het huidige social tijdperk hebben sommige
sterren ook een staart. Welk dier paradeert straks op de
rode loper en neemt een The Best Social Award in ontvangst?

CLAIRE THE BULLTERRIER
2018 – Audience categorieën - screenshot

Een vierpotige globetrotter die de show steelt op elke foto van haar ijverige eigenaresse.

Meer info
CLAIRE THE BULLTERRIER
DIRKIEEEEEEEEEEE
2018 – Audience categorieën - screenshot

DIRKIEEEEEEEEEEEEE!! Een altijd verwilderd kijkende pluizenbol die toevallig ook nog een erg leuk baasje heeft.

Meer info
DIRKIEEEEEEEEEEE
FIEP THE KITTYCAT
2018 – Audience categorieën - screenshot

De rood-witte kat Fiep heeft haar feed on fleek en houdt van knuffelen.

Meer info
FIEP THE KITTYCAT
GUUS THE DUCK
2018 – Audience categorieën - screenshot

Guus the duck kan zo de catwalk op in zijn eendige outfits.

Meer info
GUUS THE DUCK
POLITIEHOND BUMPER
2018 – Audience categorieën - screenshot

De viral viervoeter van de politie waarvan de volgers ‘bumperklevers’ heten.

Meer info
POLITIEHOND BUMPER
BESTE NIEUWSPAGINA

Nieuws is een belangrijk onderdeel van social media. Welke nieuwspartij
gebruikte het afgelopen jaar haar social media kanalen het beste?

AT5
2018 – Audience categorieën - screenshot

AT5 zit bovenop het nieuws in de hoofdstad en is niet bang om zure reacties aan te pakken met Amsterdamse bravoure.

Meer info
AT5
DE CORRESPONDENT
2018 – Audience categorieën - screenshot

Sterke, onafhankelijke journalistiek met een strakke visuele stijl en diepgravende verhalen. De Correspondent geeft via social media unieke context bij het nieuws.

Meer info
DE CORRESPONDENT
NOS KORT
2018 – Audience categorieën - screenshot

NOS Kort maakt optimaal gebruik van Instagram en weet zo uitzonderlijk knap een nieuwe doelgroep te vinden én bereiken.

Meer info
NOS KORT
RTL NIEUWS
2018 – Audience categorieën - screenshot

RTL Nieuws is niet bang voor een levendige copy en ze schromen er ook niet voor om live te gaan op Facebook. Een social platform dat uitblinkt in de RTL Nieuwsgroep.

Meer info
RTL NIEUWS
VICE NEDERLAND
2018 – Audience categorieën - screenshot

VICE Nederland is net even anders dan de rest. Hun invalshoeken zijn altijd origineel en hun videoproductie mag er meer dan wezen.

Meer info
VICE NEDERLAND
BESTE ENTERTAINMENT PAGINA

In deze categorie zoeken we de pagina die het afgelopen jaar ons het beste vermaakte via social media. Welke pagina was het leukst,
creatiefst en liet jouw emoji’s vaak huilen van het lachen?

BLENDTV
2018 – Audience categorieën - screenshot

Zo’n beetje alle creaties van deze ‘uitlaatklep van een art director’ gaan door het dak. Met name de tv-fragmenten met een twist van BlendTV zijn goud waard.

Meer info
BLENDTV
DE SPELD
2018 – Audience categorieën - screenshot

De Speld blijft met hun satirische toon een hilarische hoogvlieger van ongekende kwaliteit, en zitten altijd bovenop de actualiteit.

Meer info
DE SPELD
DIT IS WAAROM MENSEN OP TWITTER ZITTEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Pagina die nog altijd met verve bijdraagt aan de relevantie van Twitter. Een erg vermakelijk platform in het teken van 280 tekens.

Meer info
DIT IS WAAROM MENSEN OP TWITTER ZITTEN
I MAKE FREEK VONK MEMES TO HIDE MY DEPRESSION
2018 – Audience categorieën - screenshot

Scoren met zelfgemaakte Freek Vonk memes, een beestachtig sterk staaltje internetcultuur.

Meer info
I MAKE FREEK VONK MEMES TO HIDE MY DEPRESSION
WAAROM VLOGGERS JANKEN
2018 – Audience categorieën - screenshot

Account met een online archief vol tranen en een korreltje zout. Als komisch en emotioneel eerbetoon aan vloggers, die lief en vooral leed delen.

Meer info
WAAROM VLOGGERS JANKEN