2023 – Audience categorieën

Hieronder met blauwe medaille: de winnaars uit de Audience-categorieën van The Best Social Awards 2023. Er werden in totaal zon 170.000 stemmen uitgebracht door het publiek. Om The Best Social Awards – Audience niet alleen een populariteitswedstrijd te laten zijn, werd het oordeel van een deskundige adviesraad meegenomen in de uiteindelijke uitslag. De awards werden uitgereikt op 1 februari in De Kromhouthal.
BESTE PERSONALITY

Inspirerend, uniek en vindingrijk: om wie konden we het afgelopen jaar echt niet meer heen op social media? Welke Personality toonde karakter, liet zichzelf online van de beste kant zien, was interactief en verdient deze titel?

QUINTY MISIEDJAN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Quinty, ook wel bekend als Quinsding, geeft op social media een bijzonder kijkje in de eigenaardige dingen die ze meemaakt in het dagelijks leven. Met haar humor en zelfspot weet ze mensen te laten lachen, maar ook een serieuze noot is haar niet vreemd. Zo leert ze haar volgers een hoop bij met informatieve video’s en memes. Ze werd al eerder genomineerd in deze categorie, maar blijft relevante content creëren met een flinke dosis humor.

QUINTY MISIEDJAN
RIJK HOFMAN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Rijk aan humor, creativiteit en… social media posts. Hij won vorig jaar al de award voor Beste Personality, maar is nog steeds ontzettend populair. Met zijn video’s op YouTube, grappige captions en podcast Broers, mag Rijk Hofman absoluut niet ontbreken in deze categorie.

RIJK HOFMAN
MONICA GEUZE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Monica Geuze is niet alleen een hit als presentatrice, maar ook op menig social media tijdlijn. Ondanks dat Monica gestopt is met vloggen, is ze nog steeds erg relevant. Met haar authentieke uitspraken blijft ze lekker zichzelf en weet ze een unieke persoonlijkheid neer te zetten, die je niet snel meer vergeet. Ze laat een hoop mensen lachen door haar zelfspot en komische content op TikTok en Instagram.

MONICA GEUZE
LOTTE VAN EIJK
2023 – Audience categorieën - screenshot
Lotte zet zich niet alleen in voor body positivity, maar laat zien dat zij op meerdere manieren impact maakt op mensen. Met haar grappige video’s vol zelfspot en gebrek aan schaamte gaat ze regelmatig viraal. Een ware personality op social media met haar sterke toon en openhartige posts.
LOTTE VAN EIJK
JULIA HEETMAN
2023 – Audience categorieën - screenshot
Julia blijft altijd lekker zichzelf, heeft een aanstekelijke lach en valt op door haar enorme drukte-aanvallen. Met haar ‘oma-vlogs’ geeft ze een echt kijkje in haar leven en laat ze haar droge humor iedereen de baas zijn. Spontaan, energiek en grappig.
JULIA HEETMAN
APSON ARMY
2023 – Audience categorieën - screenshot

Imitaties zijn Apson op het lijf geschreven en hij doet dit dan ook nog op een originele manier. Met een heel leger aan grappige sketches heeft hij zich enorm naar boven gevochten op TikTok en gaat hij de strijd aan met zijn concurrentie. Zijn volgers heeft hij in ieder geval al voor zich gewonnen met zijn unieke personality.

APSON ARMY
BRAM KRIKKE
2023 – Audience categorieën - screenshot
Bram werd al eerder genomineerd en won de award voor Beste Personality in 2019 en 2021, maar blijft ons telkens weer verrassen. Met zijn grappige sketches, liedjes en typetjes toont hij (een hoop verschillende) karakter(s) en laat hij zijn grappen de vrije loop. Bram is droger dan de Sahara woestijn en zijn persoonlijkheid kan waarschijnlijk niet tippen aan je droogste witte wijn.
BRAM KRIKKE
BESTE POSITIVE IMPACT

Mooie foto’s, hilarische kattenfilmpjes en belachelijke dansjes: er valt een hoop te lachen op het internet. Maar wie wist met diens content niet alleen de lachspieren te raken, maar ook de gevoelige snaar? Wie trok op social media zijn mond open over maatschappelijke onderwerpen, kietelde ons geweten en maakte hiermee een immense impact?

TJARDA STRUIK
2023 – Audience categorieën - screenshot

“Hoi, ik ben Tjarda en ik ben bijna blind!” is een zin die je vast wel eens voorbij hebt horen komen op TikTok. Met haar komische, maar indrukwekkende video’s laat ze zien hoe het leven eruitziet als je bijna blind bent en tegen welke dingen je (letterlijk en figuurlijk) aanloopt. Tjarda staat ondanks haar beperking ontzettend positief in het leven en werd onlangs burgemeester van Leiderdorp.

TJARDA STRUIK
PUBERS VRAGEN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Als puber heb je vaak een hoop vragen over seksgerelateerde onderwerpen, die je liever niet aan je eigen ouders stelt. Gelukkig kunnen deze jongeren hiervoor altijd bij Annette terecht. In een wereld vol ongefilterde content op social media, is Annette met haar video’s een welkome informatiebron voor veel pubers.

PUBERS VRAGEN
PIETER BUSMAN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Voor veel mensen is het logisch om met leeftijdsgenoten bevriend te raken, maar Pieter richt zich óók op ouderen. Hij maakte een bijzondere docu over zijn vriendschap met buurvrouw Roos en hielp haar zelfs om de liefde te vinden. En het bleef niet alleen bij de buurvrouw, want Pieter organiseerde ook een event voor andere ouderen. Met zijn video’s laat hij zien hoe belangrijk het is om om te kijken naar de ouderen in onze maatschappij en maakt hij hen stuk voor stuk meer zichtbaar.

PIETER BUSMAN
LOTTE VAN EIJK
2023 – Audience categorieën - screenshot

Mooi, al die slanke modellen op social media, maar een realistische weerspiegeling van de samenleving is het niet. Lotte laat met haar spannende foto’s op Instagram zien dat álle soorten en maten prachtig zijn en is zo voor veel mensen een inspirerend rolmodel. Ook andere taboes zoals seksualiteit en abortus schuwt de Rotterdamse niet in haar video’s en daarmee draagt ze bij aan de bespreekbaarheid van een hoop lastige onderwerpen.

LOTTE VAN EIJK
CHA CHI VERSACI
2023 – Audience categorieën - screenshot

Cha Chi Versaci is inmiddels kind aan huis op social media, maar is daar niet alleen om buiten te spelen. Met zijn hartverwarmende acties zet hij zich namelijk in voor kinderen die leven in armoede of moeilijke situaties. Cha Chi had het vroeger zelf niet breed thuis en wil met zijn video’s op TikTok een verschil maken. Zo koopt hij bijvoorbeeld speelgoed voor kinderen en zorgt hij hiermee voor een hoop blije koppies.

CHA CHI VERSACI
BESTE TIKTOKKER

Op TikTok heb je drie seconden om de aandacht vast te houden, dus de tijd tikt. Wie ging aan de slag om diens volgers te laten lachen, maar hing ook belangrijke thema’s aan de grote klok? Welke TikTok’er was zijn tijd ver vooruit en net een stukje wijzer, creatiever of grappiger dan de rest?

MEVROUWTJE BESTEKLA
2023 – Audience categorieën - screenshot

De messcherpe humor van Mevrouwtje Bestekla zorgt voor een storm aan komische video’s op TikTok. Ze laat hiermee zien dat ze precies weet hoe de sociale vork in de steel zit en spot on imitaties zijn haar dan ook met de paplepel ingegoten.

MEVROUWTJE BESTEKLA
DOWNSYNDROME QUEEN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Downsyndrome Queen, ofwel Enya, zorgt met haar vrolijke video’s voor een hoop positiviteit op je tijdlijn. Ze veegt alle vooroordelen over haar beperking van tafel en is hiermee een ware inspiratie voor veel mensen. En naast een hoop lof en likes verdient een Queen natuurlijk een kroon op haar werk.

DOWNSYNDROME QUEEN
APSON ARMY
2023 – Audience categorieën - screenshot
Er is geen situatie die Apson niet kan imiteren en hij doet dit dan ook nog op een originele manier. Met een heel leger aan grappige sketches heeft hij zich enorm naar boven gevochten op TikTok en gaat hij de strijd aan met zijn concurrentie. Zijn volgers heeft hij in ieder geval al voor zich gewonnen.
APSON ARMY
VIC CLÉ
2023 – Audience categorieën - screenshot

Als je Vic nog nooit voorbij hebt zien komen op TikTok, heb je waarschijnlijk met je nek gekeken. Met zijn humoristische video’s en spot on imitaties weet hij mensen te laten lachen, maar steekt hij óók zijn nek uit voor maatschappelijke thema’s. Hiermee beïnvloedt hij zijn volgers op een komische manier en zorgt hij voor menig Vic-tory op het internet.

VIC CLÉ
LEVI
2023 – Audience categorieën - screenshot

Iedereen en zijn moeder die op TikTok scrolt, kent Levi inmiddels wel. Door zijn hilarische imitaties, onder andere van zijn moeder, is hij erg populair bij kijkers. Ook Amsterdammers, toeristen en provincialen neemt hij heerlijk op de hak. Zijn video’s zorgen dan ook voor veel herkenning bij zijn volgers.

LEVI
JIP CRAQUE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Tikkies, handdoekjes leggen en andere typisch Nederlandse gewoontes: Jip imiteert ze als geen ander. Zijn video’s op TikTok zijn herkenbaar, grappig en voor veel mensen de rookworst op hun boerenkool. Ook op tv-programma’s haakt hij komisch in en hij doet dan ook zéker niet voor spek en bonen mee.

JIP CRAQUE
EMMA WAGEMANS
2023 – Audience categorieën - screenshot

De queen van de zelfspot: Emma deinst niet terug voor een snufje humor over haar eigen struggles. Met openhartige video’s over haar ervaringen spreekt zij zich uit voor de trans community en maakt ze hiermee het verschil. Grappig, open en bloedeerlijk over alles.

EMMA WAGEMANS
BESTE DUO

Vergeet Bassie & Adriaan en Bert & Ernie: we zijn op zoek naar het online duo waar niemand aan kan tippen. Wie hadden er een chemie waar een scheikundeleraar jaloers op zou zijn? Welk duo was samen nog meer in hun element en zorgde voor digitale vonken?

JULIA & STEFAN
2023 – Audience categorieën - screenshot
Julia zonder Stefan of Stefan zonder Julia: het is als friet zonder saus. Allebei top, maar net als die goudgele stengels met mayo toch nog veel beter samen. Met hun humor en creativiteit versterken ze elkaar en zitten ze als duo helemaal gebakken op het internet.
JULIA & STEFAN
JOEY & LARON
2023 – Audience categorieën - screenshot

Dit muzikale duo mag zich met recht hét lipsync-duo van Nederland noemen. Met hun komische video’s op TikTok steken Joey en LaRon bekende Nederlandse meezingers in een compleet ander jasje. Ze weten precies welke nummers ze moeten omtoveren en dat klinkt hun volgers als muziek in de oren.

JOEY & LARON
JESSE & RHODÉ
2023 – Audience categorieën - screenshot

Zouden dit de nieuwe Suzan en Freek zijn? YouTuber Jesse Hoefnagels en TikTokker Rhodé Kok waren apart al een hit, maar gingen helemaal viral met hun lied op TikTok. Allebei hyperactief, in het dagelijks leven maar ook op social media. En die levendige energie wordt erg gewaardeerd door hun volgers.

JESSE & RHODÉ
ILIAS & CHARBON
2023 – Audience categorieën - screenshot

Deze twee broers werden oorspronkelijk bekend via YouTube, maar tegenwoordig schitteren ze op TikTok met hilarische video’s waarin ze alledaagse situaties op creatieve wijze uitbeelden. Je broers en zussen kunnen af en toe een pain in the ass zijn, maar soms moet je het dus van je familie wél hebben.

ILIAS & CHARBON
BRAM & PIETER
2023 – Audience categorieën - screenshot

Bram en Pieter zijn als tompoucen en croissants: better together. Los van elkaar waren ze al erg lekker bezig, maar sinds ze de handen ineen hebben geslagen zijn ze helemaal een iconisch duo. Met hun grappige sketches, humor en vernieuwende content zijn ze het roze glazuur op je social media taart.

BRAM & PIETER
BESTE PODCAST

Een podcast maken is één ding, maar ook nog de juiste toon houden op de socials is een talent. Voor welke podcast bood jij maar al te graag een luisterend oor, ook op social media? Wie ging door het geluid met hun inspirerende (digitale) verhalen en zorgde voor een golf aan creativiteit?

ROOKWORST DE PODCAST
2023 – Audience categorieën - screenshot

In Rookworst de podcast is niets te gek en alles bespreekbaar. De podcast bevat alle ingrediënten voor een ongecensureerd gesprek, maar Hef maakt er absoluut geen (stamp)potje van. Ook op social media heeft hij de smaak te pakken en voor zijn luisteraars is Rookworst de podcast dan ook dagelijkse kost. Op social media delen ze de leukste fragmenten uit deze succesvolle podcast.

ROOKWORST DE PODCAST
BROERS
2023 – Audience categorieën - screenshot

De podcast van Rijk en Sam won vorig jaar al een award en is nog steeds razend populair in the air. Maar ook op Instagram zorgen zij voor een hoop interactie met hun luisteraars en weten ze steeds weer nieuw publiek te trekken. Het is zelfs al zo uit de klauwen geëscaleerd, dat er nu ook merchandise bestaat met de meest beruchte uitspraken uit hun podcast.

BROERS
VROUWMIBO
2023 – Audience categorieën - screenshot

Dé typische vrouwenpodcast van het moment, waar Iris Enthoven, Nina Warink en Sophie Milzink al hun wilde verhalen delen. Met wat zij allemaal meemaken, is het in ieder geval nooit saai. Maar ook op social media zijn ze flink van de partij met quiz-vragen, creatieve visuals en interactie met hun publiek over de podcast.

VROUWMIBO
TAALPOLITIE
2023 – Audience categorieën - screenshot

In De Taalpolitie gaat taalofficier Thomas van Luyn (voorheen Philip Freriks) op zoek naar woorden die ‘strafbaar’ zouden moeten zijn. Luisteraars kunnen ‘aangifte’ doen via een DM of email en de taalpolitie bepaalt: wel of geen veroordeling. Ook op social media wordt het taal-lent uitvoerig gedeeld en worden de leukste fragmenten uitgelicht.

TAALPOLITIE
RELNICHTEN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Duncan Tromp en Stijn de Vries gooien in hun podcast ‘Relnichten’ alles op tafel. Zonder filter, zonder schaamte en zonder rem. Op TikTok scoren ze met het delen van fragmenten uit de podcast en op Instagram bereiden ze luisteraars iedere week weer voor op de onderwerpen die ze behandelen. Een enerverend duo dus.

RELNICHTEN
GEUZE & GORGELS
2023 – Audience categorieën - screenshot

Monica en Kaj weten serieuze kwesties op een humoristische manier in te zetten en dat trekt een breed publiek aan. De chemie tussen deze twee spettert er vanaf in hun podcast én op social media, waar ze leuke fragmenten delen en interactie zoeken met hun publiek. Het is dan ook geen verrassing dat de podcast nog steeds een hit is en er zelfs een Videoland serie van gemaakt is dit jaar.

GEUZE & GORGELS
BIMS
2023 – Audience categorieën - screenshot

Soundos El Ahmadi, Edson da Graca en Quinty Misiedjan zijn allemaal opgegroeid in de Bijlmer. In deze podcast schijnen ze hun unieke licht op alledaagse zaken en lessen die je op school leert. Op TikTok en Instagram shinen ze op je tijdlijn met de leukste podcast-fragmenten. Maar ook hun interactieve story’s, raten van producten en kleurrijke visuals op social media zijn een baken van creativiteit.

BIMS
BESTE GAMER

Welke gamer had de social game óók onder controller en speelde een spelletje met de concurrenten? Wie scoorde de ene na de andere hit en was het afgelopen jaar echt next level?

MORROG
2023 – Audience categorieën - screenshot

Morrog heeft het afgelopen jaar zijn gamekanalen op Twitch en YouTube zien floreren, en dat komt niet alleen door zijn humorvolle sociale media-updates en boeiende content. Hij staat misschien ook wel enorm bekend door zijn opvallende snor, die inmiddels een statement is geworden. Op Twitter springt hij eruit met zijn geestige tweets en onmiskenbare authenticiteit.

MORROG
MEISJEDJAMILA
2023 – Audience categorieën - screenshot

Djamila is een van de weinige vrouwelijke gamers, maar is niet alleen daarom erg populair op YouTube. Met onder andere Roblox videos maakt Djamila ook verschillende soorten sketches en waagt ze zich aan allerlei challenges.

MEISJEDJAMILA
DONKAAKLIJN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Donkaaklijn, ofwel Don Verhage, heb je vast weleens op Twitch en YouTube zien passeren. De gamer maakt sinds 2018 videocontent en is sinds 2020 toegewijd streamer, maar is het afgelopen jaar opnieuw erg gegroeid.

DONKAAKLIJN
CHATMO 2
2023 – Audience categorieën - screenshot

Mohamed Rashid aka Chatmo 2 werd vorig jaar al genomineerd, maar gaat nog steeds als een malle. Zo heeft de Nederlander met Somalische roots inmiddels 146K subscribers op YouTube, mede dankzij zijn hilarische GTA-roleplaying video’s. Ook het social media spelletje heeft hij onder controle, want Chatmo 2 gaat namelijk lekker op YouTube, Twitch, TikTok én Insta.

CHATMO 2
PUXQUE
2023 – Audience categorieën - screenshot
De winnaar van vorig jaar en dit jaar weer top in de game: Puck van den Brekel, alias Puxque, is misschien wel de meest vrolijke gamer ooit. Ze houdt van kletsen met haar volgers en zet hen altijd op de eerste rij. Haar games zijn niet alleen cool om naar te kijken, maar haar persoonlijkheid is ook gewoon super aanstekelijk.
PUXQUE
BESTE YOUTUBER / YOUTUBE SERIE

Er komt een hoop voorbij op Youtube, maar niet elke YouTuber krijgt natuurlijk vijf sterren. Wie was jouw heldere licht in het donker en creëerde content die van een andere planeet leek? Van welke creatieve Youtube serie ben jij zo’n fan dat je in een zwart gat valt als het stopt?

SOPHIE OUSRI
2023 – Audience categorieën - screenshot
Sophie is letterlijk van alle supermarkten thuis en er zijn weinig producten die zij nog niet heeft getest. In haar video’s geeft ze ook een kijkje in haar leven en doet dat met een hoop zelfspot. Zelfs haar unboxing is out of the box en het YouTube-account is een adventkalender an sich. Ook als kersverse moeder weet ze een hoop relevante content te maken voor deze nieuwe doelgroep.
SOPHIE OUSRI
CREACHICK
2023 – Audience categorieën - screenshot

Professioneel knutselen is geen ding? Think again. Het creatieve YouTube-account van Creachick haalt alles uit de kast voor leuke decoraties en make-overs. Haar originele ideeën zijn absoluut niet schaars en Creachick is er dan ook geknipt voor om alle stukken aan elkaar te lijmen.

CREACHICK
LAATKOMERS
2023 – Audience categorieën - screenshot

Raad het land, IQ-testen en andere challenges: de Laatkomers zijn er altijd op tijd bij. Dat zij iedere week een leuke nieuwe video online gooien, daar kun je de klok dan ook op gelijkzetten. En de leukste fragmenten delen zij in een fractie van een seconde op hun social kanalen.

LAATKOMERS
DAAN BOOM
2023 – Audience categorieën - screenshot
Daan Boom, ofwel The Dean, is van alle markten thuis. Presenteren, rappen en koken: deze man kan werkelijk alles. Daan verzint steeds opnieuw unieke content en dankzij zijn creatieve video’s voelt heel YouTube zich volDaan.
DAAN BOOM
CHEF ERIK
2023 – Audience categorieën - screenshot

Pizza, pizza, en nog eens pizza. Erik recenseert, maakt of eet pizza’s met een grappige en vooral moderne insteek. Hij maakt zijn video’s gewoon vanuit zijn achtertuin en is binnen een jaar razend populair geworden door zijn manier van editen én de cheesy inhoud.

CHEF ERIK
BANKZITTERS
2023 – Audience categorieën - screenshot

Bankzitters kijken meestal vanaf de zijlijn, maar dit muzikale vijftal staat op YouTube pal op de middenstip. Van eetwedstrijden tot Pub Golf: ze gaan geen uitdaging uit de weg. Ze hebben niet alleen talent voor video, maar gaan ook met hun muziek door het geluid. En met hun exclusieve content op social media houden ze hun publiek ook daar op de tribune.

BANKZITTERS
BESTE INSTAGRAM

Dat Instagram al lang niet meer alleen om het perfecte plaatje draait, is geen geheim. Maar wie wist zich écht te ontwikkelen tot flitsende Instagrammer en een positieve afdruk achter te laten met creatieve content? Wie dacht er out of the photobox met unieke feedposts, story’s, reels en livestreams?

JULIA KOOPMAN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Julia is niet bang en al helemaal niet vies van nieuwe dingen uitproberen. Met haar video’s over daten, een hond als wingman en vele andere tests zorgt ze voor unieke content op Instagram. En AI, AI, AI, ook dat Artificial Intelligence heeft ze helemaal onder controle.

JULIA KOOPMAN
THATFAT-FREERUNNER
2023 – Audience categorieën - screenshot

Joachim staat altijd in de startblokken om te laten zien dat iedereen kan doen wat ‘ie leuk vindt. Hij flikflakt je Instagram-tijdlijn in met energieke posts over freerunnen en neemt je mee in zijn passie. Met zijn video’s gooit hij niet alleen zichzelf, maar ook alle vooroordelen razendsnel van tafel.

THATFAT-FREERUNNER
SARCASPER
2023 – Audience categorieën - screenshot

De naam zegt het al: Sarcasper is niet vies van een beetje sarcasme. Met zijn Instagram-palet aan creatieve en originele posts, speelt Jasper Schilder vlijmscherp in op actuele onderwerpen. Zo maakte hij de welbekende B&B Vol Liefde Tinder-bio’s, die meer dan honderdduizend likes binnenharkte. Hij beheerst tegelijkertijd de kunst van het photoshoppen en komt dan ook uitstekend uit de verf op Instagram.

SARCASPER
IZZLE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Izzle gebruikt zijn eigen ervaringen en kennis over cultuur om grappige typetjes en sketches neer te zetten. Met zijn video’s benadrukt hij de verschillen én overeenkomsten, maar altijd met een flinke knipoog. Cultuur snuiven op Instagram kan dus ook, dankzij zijn originele video’s.

IZZLE
HAVERMELKELITE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Vegans, VanMoof-liefhebbers en bakfietsen: dit account is voor hen niet bepaald plantaardig. Havermelkelite neemt voornamelijk de grachtengordel op de hak, maar doet dit altijd met een flinke dosis soja-yoghurt. Eh, humor. Creatief, grappig, op ‘t rand(stad)je en origineel op Instagram door de interactie met hun community.

HAVERMELKELITE
FLORIS GÖBEL
2023 – Audience categorieën - screenshot
Floris weet niet alleen alles van dieren, maar is ook beestachtig goed op social media. Met zijn positieve posts op Instagram probeert hij jongeren aan te sporen om die tablet soms effe voor de leeuwen te werpen en de natuur in te gaan. Ook in Expeditie Robinson hield hij het hoofd erg lang boven water en kreeg hij er nog een fanclub bij. Hij staat bekend om zijn stralende witte lach en laat mensen dan ook met bosjes voor hem vallen.
FLORIS GÖBEL
DAAN ALFERINK
2023 – Audience categorieën - screenshot

Hij werd vorig jaar al genomineerd in de categorie Beste Interieur Content, maar heeft zijn content inmiddels flink uitgebreid. Met zijn heerlijk Rotterdamse accent pakt Daan je meteen bij je digitale lurven en maakt hij korte metten met een hoop typische uitspraken. Zijn herkenbare video’s zijn een online knuffel tegen je dagelijkse frustraties en zitten (Euro)masterlijk in elkaar.

DAAN ALFERINK
BESTE REALITYSTER

Welke realityster wil je het liefst adopteren en kun je niet meer uit je timeline wegdenken? Wiens uitspraken zijn kind aan huis op social media en wonen inmiddels rentfree in iedereens hoofd?

KING FAISEL
2023 – Audience categorieën - screenshot

Rapper King Faisel werd vorig jaar al genomineerd voor Beste Positive Impact, maar is een ware realityster geworden door zijn deelname aan Good Luck Guys. Faisel is de eerste Nederlandse out gay rapper en zet zich in om verandering in de hiphop-industrie teweeg te brengen om zo meer ruimte te maken voor leden van de LHBTI-community.

KING FAISEL
FAMILIE CUDOGHAM
2023 – Audience categorieën - screenshot
De familie Cudogham werd bekend door het programma Een Huis Vol en kwam ook meteen van goede huizen. Met zeven kinderen is het bij hen thuis nooit saai en dat kunnen wij gelukkig allemaal zien. Op social media houden zij namelijk ook flink huis en krijgen we een uniek kijkje in het leven van deze positieve familie.
FAMILIE CUDOGHAM
OLOF ORMELING
2023 – Audience categorieën - screenshot
Alle lof, voor Olof. Na afgelopen seizoen van B&B Vol Liefde is iedereen een beetje van deze man gaan houden. Zijn positieve kijk op het leven en onverwoestbaar goede humeur zijn voor veel mensen… helemaal prima. Olof is sinds het programma een ware ster en daar is absoluut niets mis mee.
OLOF ORMELING
PAULINE WINGELAAR
2023 – Audience categorieën - screenshot
Pauline is bekend van Echte Gooische Meisjes, maar ook op social media is ze behoorlijk echt. Haar eigenheid en eerlijkheid resulteren in een hoop oncharmante foto’s, die veel mensen kunnen waarderen. Ze is ook de queen van de samenwerkingen, waar ze altijd weer haar eigen draai aangeeft.
PAULINE WINGELAAR
IRIS DE WAARD
2023 – Audience categorieën - screenshot

Vóór haar deelname aan Temptation Island was Iris al erg actief op TikTok, maar daarna was ze er helemaal niet meer weg te slaan. Ze deelt herkenbare situaties en neemt daarin geen blad voor de mond. Daarnaast was ze openhartig over haar relatiebreuk, vertelt ze over haar chirurgische ingrepen en neemt ze kijkers mee in haar avontuur rondom het behalen van haar rijbewijs.

IRIS DE WAARD
DRIES ROELVINK
2023 – Audience categorieën - screenshot
Mocht je in een restaurant zitten en je afvragen of de wijn wel oké is, bel dan Dries effe. Zijn video’s als ‘sommelier’ gingen namelijk internationaal viraal en de beste man heeft niet alleen talent voor druiven spotten. De realityster is inmiddels een echte trendsetter op TikTok en valt bij veel mensen in de smaak. Ook op andere socials geeft hij een openhartig kijkje in zijn dagelijks leven als BN’er en wordt dan ook geprezen voor zijn zelfspot.
DRIES ROELVINK
BESTE X'ER

Welke X’er nam iedereen onder diens vleugels en had écht de X-factor? Wie ging er fluitend door je tijdlijn, heeft creativiteit uitgevogeld en is nu aan de bird om in de prijzen te vliegen?

SJAMADRIAAN
2023 – Audience categorieën - screenshot

Je kunt desinformatie en kwakzalverij de wereld uit manifesteren, maar bij Sjamadriaan kom je daar niet mee weg. Met zijn gedurfde, maar nodige kritiek op zweverige coaches en energetische oplichters, legt hij vaak zijn hoofd op het holistische hakblok. Hiermee laat hij keer op keer zijn innerlijke draak naar boven komen om de wetenschap met humor te verdedigen.

SJAMADRIAAN
STYLISTOLOOG VAN DE STERREN
2023 – Audience categorieën - screenshot
Sylistoloog van de sterren, oftewel Nienke ‘s Gravemade, neemt op een iconische manier een hoop BN’ers de maat op X. Maar ook de actualiteiten pakt ze met beide sarcastische handen aan en weet ze met flair te verwoorden. Ze is grappig, maatschappelijk betrokken en haar posts zijn altijd raak.
STYLISTOLOOG VAN DE STERREN
MAARTEN HOPMANS
2023 – Audience categorieën - screenshot
Wat er ook gebeurt in de wereld, Maarten zit er bovenop. Met zijn scherpe pen haakt hij sneller in op actualiteiten dan Usain Bolt kan rennen en doet dat vaak met een flinke dosis sarcasme. Hordelopend tussen humor en een serieuze noot, is hij een ware digitale atleet op je X-tijdlijn.
MAARTEN HOPMANS
JOSYANNE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Met informatieve draadjes over thema’s als ADHD, burnouts en overprikkeld zijn, zorgt Josan voor meer begrip bij anderen. In haar gevoelige, maar vaak ook komische posts kunnen een hoop mensen zich herkennen. Ook andere onderwerpen ontwijkt ze niet en hiermee prikkelt ze aardig wat breinen op X.

JOSYANNE
DANIQUE NIETBEYONCE
2023 – Audience categorieën - screenshot
Dateleed, sporten of het huishouden: met haar openhartige posts over dagelijkse struggles doorbreekt Danique een hoop taboes over gevoelige onderwerpen. Eerlijk, scherp en ontwapenend, met een hele grote scheut zelfspot. Ze is misschien nietbeyonce, maar ze zingt wel vaak lekker in de juiste toon op je tijdlijn.
DANIQUE NIETBEYONCE
BESTE NIEUWKOMER

Welk talent kwam het afgelopen jaar voor het eerst om de hoek kijken en maakte meteen indruk? Wie paste er meteen helemaal in het social media straatje en kon direct op een tegeltje?

ROOS STOKMANS
2023 – Audience categorieën - screenshot

Deze Brabander in hart en nieren deelt op een catchy manier verhalen uit het dagelijks leven en haalt hiermee een hoop lachers op de hand. Haar positieve energie reikt tot aan de maan en met haar grappige video’s is ze een heuse rising star.

ROOS STOKMANS
NADECHE & MOOTJE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Dit populaire koppel was al erg geliefd, maar sinds Mootje uit de Verenigde Staten naar Nederland is gekomen gaan ze helemaal door het dak. Met veel humor laat Nadeche Mootje kennismaken met typisch Nederlandse gewoonten en hij moet soms van goeden huize komen om niet in lachen uit te barsten. Samen zijn ze erg aandoenlijk en hun volgers zijn dan ook nogal fan van het duo.

NADECHE & MOOTJE
ERIC DA SILVA
2023 – Audience categorieën - screenshot
Eric is niet meer uit het veld te slaan op social media en kleurt op alle platformen lekker buiten de lijntjes. Voetbal, grappige POV’s en voxpops: Eric is niet bepaald bang om iemand tegen de schenen te schoppen en zet hiermee anderen flink buitenspel op social media.
ERIC DA SILVA
EEN STUKJE
2023 – Audience categorieën - screenshot

Typisch Nederlandse karakters, tv-programma’s of andere ongemakkelijke situaties: niets is te gek voor de mannen van Een Stukje. Met grappige sketches en typetjes als Hennie en Gerrie weten zij je stuk voor stuk op te vrolijken, zelfs als je een beetje stuk zit. En zo groeien ze stukje bij beetje uit tot een echte hit op social media.

EEN STUKJE
DAVINE PERIK
2023 – Audience categorieën - screenshot

Ze wordt niet voor niets ‘de jonge Brigitte Kaandorp’ genoemd en dat is natuurlijk een groot compliment. Maar ondanks dat er overeenkomsten zijn, zijn haar imitaties uniek. Nul schaamte, een hoop ongemak en een flinke dosis humor: Davine gaat als een raket op TikTok.

DAVINE PERIK
Naar inzenden